Su meile iš Rygos

Rygoje esu buvusi jau gal kokius 7 kartus, ir kaskart drąsiai sakau – šis miestas verčia jį įsimylėti. Tiek žiemą, tiek vasarą. Dar studijų laikais, pramokę kelis latviškus žodžius, važiuodavome į Rygą gotinių ir latviško alaus. Latvija apskritai žavi. Panaši į Lietuvą, bet kitokia. Tiek gamta, tiek kalba. Beje, dėl kalbos – šį kartą į Rygą važiavau kaip į tikrą užsienį, argumentuodama tuo, kad užsienio pojūtį kels vien jausmas, kad negali susikalbėti.IMG_20161111_173049.jpgdsc_2758img_20161111_173325img_20161111_172122

Ryga visada mane žavėjo. Tiesą sakant, ji man tam tikrais aspektais net gražesnė (taip taip) už Vilnių – didesnis senamiestis, nuo jo neką besiskiriantis centras, daug parkų, krantinė, daugyyybė (neperdedant) jaukių kavinukių, barų, skanių vietų, parduotuvėlių ir šiaip dar ta žavi kalba su savo saulitem, gliemezitem, draudzenitem ir kitom malonystėm. Beje, dargi mano mylimi „Prata Vetra“, geriau žinomi kaip „Brain Storm“.

Taigi siūlau įsijungti šią jų dainą ir jaukiai įsitaisius skaityti ir planuoti kelionę į Rygą.

IMG_20161111_172326.jpgŠįkart į Rygą važiavau derinti darbo ir poilsio, nesikoncentravau į turistinius objektus, nes savu laiku visus juos buvau aplankiusi. Vis dėlto lankantis Rygoje tikrai patariu nevengti turistinių maršrutų, nes pastatai tikrai gražūs, įdomūs, didžiuliai (net netelpa į vieną kadrą) – paliekantys įspūdį vien tuo, kad pas mus tokių nėra. Visus juos galima laisvai rasti internete, tad tikrai siūlau užlipti į Peterio bažnyčios bokštą, nueiti į Katedrą pasiklausyti vargonų, pasižiūrėti, kaip keičiasi karių pamaina prie Laisvės paminklo, paragauti Latvijos saldumynų rinką užgrobusios „Laimos“ saldumynų, nueiti į vieną iš daugelio roko tematikos barų, tiesiog pašliundrinėti* senamiestyje klausantis gatvės muzikantų atliekamų prancūziškų melodijų, o prieš Kalėdas – ir pasimėgauti žavia muge miesto centre.

Beje, kasdien, net ir žiemą, Rygoje 12 val. nuo Peterio bažnyčios vyksta nemokamas turas po miestą (Riga Free Tour).

* Šliundrinėti – šioje kelionėje iš naujo atrastas žodis. Dabartinės lietuvių kalbos žodyne pateikiama tokia jo reikšmė: eiti, vilktis kaip šliundrai. Pritaikėme jį valkiojimuisi mieste apibūdinti.

304189_2104570660916_53276716_n
Nuotrauka iš ankstesnių kelionių. Vaizdas nuo Peterio bažnyčios bokšto.

Dabar tik pasidalinsiu savais įspūdžiais, ką naujo pavyko patirti ir paragauti artimame, todėl, rodos, „neįdomiame“ kaimyniniame mieste. Kadangi kelionėje teko dirbti kompiuteriu, vis ieškojome vietų jaukiai prisėsti.

1. Viduramžiškas restoranas „Rozengrals“

img_20161111_172513dsc_2680Senamiestyje įsikūręs restoranas yra rūsyje, nuo iki įrengtas viduramžių tematika – nuo padavėjų aprangos, muzikos iki patiekalų. Visas apšvietimas, net tualetuose, vien tik žvakėmis! Tikrai įspūdį palieka, kai vos pravėrus sunkias medines duris tave pasitinka kaži kokia viduramžiška žmogysta, o tuneliais iki staliuko lydi dailiai apsitaisęs padavėjas.

Vieta nėra pati pigiausia, bet užeiti pasrėbti žvėrienos sriubos mediniu šaukštu už 7 Eur ar alaus iš storo stiklo bokalo verta. Mes dviese už 4 stiklines Latvijoje populiaraus šilto gėrimo iš „Rigas balzams“, serbentų sulčių ir cinamono bei lėkštę keptos duonos sumokėjome 21 eurą.

Internetas, žinome, šiuose rūsiuose neveikia.

2. Viešbučio „Radisson Blu“ baras

DSC_2647.JPGNelabai toli nuo Laisvės paminklo (nors vakare einant link jo nemažai paklaidžiojom, mat, kaip visada, sugalvojom pasirinkti vaizdingesnį maršrutą). Vaizdas iš 26 aukšte įsikūrusio baro – į Rygos centrą, kuris, mano nuomone, nenusileidžia senamiesčiui. Gražu vakare užsukti taurės vyno. Tiesa, už tokį patį minėtą gėrimą čia paklojome jau 6,5 Eur.

3. Arbatinė „Apsara“

img_20161111_174114img_20161111_174203dsc_2774img_20161111_174615Pasakų namelis prie pat senamiesčio, su vaizdu į upelį. Daugybė rūšių arbatos, gardžiai kvepiantys sausainiai ir didžiuliai langai. Tiesa, aptarnavimas mūsų nesužavėjo, bet vis tiek tai puiki vieta ramiai atsigerti arbatos mėgaujantis Rygos vaizdais.

4. Spurginė „Ze Donats“

Lentynos tuščios, nes pati darbo pabaiga. Dieną čia akį traukia įvairių spalvų virtuliai

img_20161111_173639img_20161111_173603img_20161111_173901img_20161111_173955Baisiai skani virtulinė (lat. virtulis – spurga) tolėliau nuo senamiesčio, bet netoli „Radissono“. Tikrai, tokių skanių spurgų, sulatvintai donats’ų, nesu valgiusi: minkštos, sodrios tekstūros, neprisigėrusios riebalų, skaniais glajais… O kur dar atsigėrus kavos išlindęs Mes tevi milam. Vienas virtulis kainuoja 1,1 Eur, o valanda prieš užsidarant (kavinė dirba iki 20 val.) virtulyčiai buvo po 45 ct.

Užsukit, būtinai. Vilniuj tokių nėra.

5. Freelancerių rojus „Nice place Mansards“

dsc_2737dsc_2738img_20161111_173144dsc_2744Labai jauki, rami vieta atsigerti skaniausios arbatos ir padirbėti, ir dar pavarvinti seilę į visokius latviškus niekučius bei knygas. Tai knygynėlis-kavinė centre, prie pat mūsų hostelio.

Keletas bendrų pastebėjimų:

Nakvynė. Rygoje tikrai daug visokiausių hostelių, kaip ir visur. Šįkart gyvenome centre esančiame Funky Hostel, už tris nakvynes su pusryčiais trise sumokėjome 60 Eur. Hosteliukas paprastas, bet tvarkingas, yra ir bendras laisvalaikio kambarys, puikiai veikia internetas, ir dar duoda pusryčius: galima skrudintis duonelę, kepti karštus sumuštinius su sūriu ir pomidorais, ant skrebučio tepti įvairių uogienių, sūrio ir net humuso, pasičiupti bananą ar sūrelį. Žodžiu, alkani nelikome. Dar turėjome puikų vaizdą pro langą, o rytais žadino traukinio ir troleibuso hibridas tramvajus.

Vaizdas pro hostelio kambario langą

Kainos. Rygoje man pasirodė viskas brangiau nei Vilniuje. Tačiau bendra valiuta leidžia sekti finansus ir pernelyg neišsileisti.

Beje, nuvažiuoti iki Rygos patogiais autobusais, pagaudžius nuolaidas, įmanoma ir už 10 Eur. Mes šįkart sumokėjome 12, užtat turėjome nemokamos kavos ir internetą.

Maistas. Nežinau, žinokit. Vilniuje, kai norisi kur nors nueiti skaniai pavalgyti, visada tenka sukti galvą, kurgi eiti, jei nenori už desertą palikti 15 eurų, ir dar kad jauku būtų. Galbūt nesu atradusi daug puikių vietų? Žodžiu, Rygoje tokių vietų ieškoti neteko, beveik kiekvienoje aplankytoje kavinėje buvo skanu (žinoma, nebent akivaizdžiai matytųsi, kad tai čilipicinis variantas). Pilna burgerinių, Rock stiliaus kavinių-barų, grilio patiekalų siūlančių kavinių, kepyklėlių ir t. t. Su vegetariškais poreikiais problemų irgi nekilo. Kainos – panašiai kaip Lietuvoje, apie 5–7 eurai už porciją ko nors skanaus.

This slideshow requires JavaScript.

Nenorintiems tik trintis senamiestyje ar nuolat užkandžiauti kavinėse, Ryga siūlo ir kitokių pramogų: daugybė įdomių ir dėmesio vertų muziejų (maniškiai buvo naujame Rygos automobilių muziejuje, liko labai patenkinti), Rygos operos ir baleto teatrasZoologijos sodas… Girdėjau, kad traukiniu galima nuvažiuoti iki Jūrmalos. Bet čia jau būtų kita kelionė po Latviją, į kurią, tikiu, tikrai verta užmesti akį.

Mylėti negalima nemylėti. Apsilankykite Rygoje ir kablelį padėkite patys.

Parašyk komentarą

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )