Mažoji vaikščiojimo nauda

Nesu girdėjusi, kad kas skųstųsi, jog per daug vaikšto ar vaikščiojo, bet esu girdėjusi, kaip skundžiasi močiutės, nebegalinčios išeiti į lauką. Kad vaikščioti naudinga, teigia kone visi sporto ir medicinos specialistai. Kad tai naudinga, pajaučiau ir savu kailiu. Skirtinguose šaltiniuose rašoma įvairiai, bet apibendrinus galima pasakyti – 10 000 žingsnių kasdien yra geriausias sportas ir puikiausia fizinė veikla. Kodėl?
Štai kelios priežastys daugiau vaikščioti:

1. Vaikščiodamas nueini nuo taško A iki… nuotykių

Pirmiausia, vaikščiodamas nueini kur nors – ir nebūtinai ten, kur planavai. Visiems mažiems nuotykių ieškotojams tai geriausias būdas jų rasti. Juk ne be reikalo Lietuvoje gausu pažintinių pėsčiųjų takų (ne pažintinių automobilių takų!). Be to, vaikščiodamas visada prasilenksi su daugybe kitų vaikščiotojų, šunų vedžiotojų, bėgiotojų. Argi ne puiki galimybė pradėti naują pažintį?

Jau vien tai, kad vaikščiodamas būtinai kur nors nueisi, man yra didelis pliusas. Aš, pavyzdžiui, visada iki miesto centro stengiuosi pėdinti pėsčiomis. Be to, galima pasirinkti kelis galimus maršrutus, ir jais keliaujant atrasti ką nors nauja. Kartą esu mačiusi kiaunę, Neryje mačiau briedį (ko tikrai nebūčiau pamačiusi važiuodama troleibusu ar automobiliu), šimtus kartų girdėjau įvairiausius paukštelius, stebėjau juos, mačiau užsiėmusias skruzdėles ir kitus man nepažįstamus gyvius. Ir visai dėl to, kad pasirinkau savo tašką B pasiekti pėsčiomis.

2. Vaikščiodamas sutaupai pinigų

Vaikštant nereikia transporto, bent jau vietinio viešojo. O tai jau labai didelis pliusas, bent man, nes aš grūstis viešajame transporte žiauriai nemėgstu. Juk daug geriau tą laiką praleisti gryname, kiek tai įmanoma mieste, ore, ar ne? Turiu vieną draugę, kuri viešuoju praktiškai nesinaudoja niekuomet, netgi tada, kai namo reikia grįžti 5 valandą ryto po 6 bokalų alaus. Ir tai tikrai sektinas pavyzdys, nes be to, kad sutaupysi pinigų autobusui ar taksi, dar ir galvą pravėdinsi, alų išvaikščiosi ir galėsi ramiai eiti miegoti.

Žinoma, šis variantas tinkamas norintiems sutaupyti keliolika eurų, bet galintiems išmainyti juos į laiką. Vaikščiodamas, be abejo, užtruksi ilgiau. Vis dėlto jei esi nesportuojantis (toks kaip aš), tai laiką, kurį galėtum skirti sportui, tikrai gali skirti bent jau tokiai minimaliai veiklai kaip vaikščiojimas – ir ne bet kokioje priprakaituotoje salėje, o gryname ore!

„Neturiu laiko“, – pasakytumėt. O aš paklausčiau – o kur jį dedate, taupote?  Laiko nesutaupysi, bet užtat gali jį stengtis praleisti kuo geriau ir naudingiau savo sveikatai. O ir šiaip, nuoširdžiai, pagalvojus – ar tikrai mūsų tas brangus laikas toks brangus..? Ar tikrai mes jį leidžiame prasmingai? Jei ne ir jei vaikščiojimas atrodo beprasmiška veikla, tai kodėl beprasmiškai nepasivaikščiojus?

3. Vaikščiodamas mankštiniesi

Net itin nutukusiems žmonėms pirmiausia rekomenduojama pradėti ne nuo treniruoklių ar kito sporto, o būtent nuo vaikščiojimo, nes tai lengviausia fizinė veikla, skatinantį širdį dirbti intensyviau ir deginti riebalus.

Bėgioti ar rimtesniu sportu užsiimti gali ne visi – dėl jau minėtų piniginių dalykų ir dėl sveikatos. Mums, dirbantiems sėdimą darbą, dažnai tenka patirti nugaros, sprando skausmų, jau nekalbu apie kitą baisią sėdimo darbo pasekmę – hemorojų. O kur dar galvos skausmas nuo sauso, nenatūralaus biuro oro. Kodėl kyla šios problemos? Nes mes judame per mažai. Žmogus nebuvo sutvertas sėdėti susikūprinęs prie kompiuterio – visa mūsų kūno sandara tiesiog tam priešinasi. Mes sutverti vaikščioti, bėgioti, judėti!

Puikiai žinau tą jausmą, kai daryti mankštą, na, neįmanoma. Negaliu prisiversti, nors tu ką. Užtat vaikščiojimui nereikia prisiruošti, nereikia specialių aprangų ar įrangos. Išėjau ir tiek, ir štai juda didžioji dauguma kūno raumenų.

4. Vaikščiodamas aktyviai naudojiesi visomis juslėmis

Prisimenu, kaip studijuodama tuos metus niekaip nepamatydavau, kada ateina pavasaris, kaip pasikeičia metų laikai. Buvau gi labai užsiėmusi. Dabar, kai nemažai vaikštau, iškart matau, kaip keičiasi gamta, kaip sniegą keičia pumpurai, o šiuos – lapai. Girdžiu, kaip daugėja paukščių, ką jie vienas kitam postringauja. Užuodžiu atgyjančios gamtos kvapą. Jei tai nepakankamai motyvuoja, pagalvokite, kad vasarą vaikščiodami miške galite paragauti mėlynių, žemuogių ir aviečių (dėl jų net iki pasaulio krašto galima nueiti).

5. Vaikščiodamas turi laiko pagalvoti

Turi laiko pagalvoti ir jo skirti sau, kuo dabar labai skundžiasi daug žmonių. Vaje, jei kada užrašyčiau, kiek minčių kyla vaikštant! Pakvėpavus grynu oru kyla visokių idėjų, gali pasiplanuoti vakaro ar kitos dienos darbus, pagalvoti apie atostogas, apie savo pokyčius, apie knygas, pasiklausyti muzikos, daug su savimi padiskutuoti, daug ką suprasti ir daug ką atleisti.

11909201_128211374189961_327658179_n
„The first step on Earth“

Nepamirškime, kad mūsų protėviai (Homo erectus) nuo kitų beždžionių skyrėsi būtent tuo, kad galėjo stovėti ir vaikščioti ant dviejų kojų. Ir kad vienas svarbiausių dalykų vaiko gyvenime yra išmokti vaikščioti. Pirmas žingsnis skiria aktyvų žmogutį nuo putlaus ir priklausomo kūdikio.

Apie žingsnių svarbą fiziniame (keliavimo) ir dvasiniame (tobulėjimo, savęs paieškos) gyvenime šiek tiek užsimenu tekste apie rekomenduojamus filmus.

Kur yra nupėdinę kiti lietuviai, galima pamatyti tinkle „Instagram“ From Where Lithuanians Stand (#FWLTS) (aš irgi esu pas juos porą kartų pakliuvusi, hi hi).

Kelios idėjos, kur pasivaikščioti: Vilniaus sapieginės parkai, visi regioniniai parkai su pėsčiųjų takais, piligriminiai keliai (kitų metų tikslas!), miškai, ėjimas nuo namų iki miesto centro (arba, gyvenant centre, nuo centro iki kokio didesnio parko), botanikos sodai, ežerų pakrantės, pajūris (o mūsiškis tam itin tinkamas, nepaisant vėjo)… Kas dar žino gerų, įdomių, naujų vietų?

 

1 mintis apie “Mažoji vaikščiojimo nauda

  1. Atgalinė nuoroda: Žygių mada, arba Svarbiausia daug vaikščioti – Mažieji nuotykiai

Parašyk komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s